Savaşın çok boyutları var
Silah ve Asker ile Savaş bitmiyor.
Ekonomik Savaş.
Eğitim ve Kültürel Savaş.
Soğuk Savaş.
Süreç devam ediyor.
Osmanlı'nın son demlerinde, Sanayi Devrimi dönemin 19.YY'ın ikinci yarısında sürekli arayışlarda olan Sömürge Devletleri ve onların Ekonomilerini şekillendiren Hanedanlar, Kültürel Savaş'ın ne kazanılması da ne kadar önemli olduğunu Afrika Kıtası işgalinde tespit ettiler.
Üstün Irk, yönetici Kast konsepti mesela Hindistan'da keşfeden Britanya, özellikle Hindistan tecrübesi ile gelecek için Ana tehdit kültürünü erken tahlil ettiler.
Nereye giderlerse gitsinler, bir Kültürün izleri hep önlerindeydi. Hatta Britanya'nın köklerinde bile bu Kültürün bulgularını fark eden bir Topluluk olarak tehdit belli: Türk Kavimleri.
Bu Motivasyonla Propaganda ve Bilimi birleştirmeyi Hiristiyan Dini olgularından beri iyi bilen Britanya farklı dönemlerde farklı Kuramlar geliştirdi.
Hindistan'dan yola çıkarak
- Aryen Göç Teorisi
- Hindu Germen Göç Teorisi
- Hint - Avrupalı Dil Kuramı ve - en tazesi -
- Hint - İrani Dil Kuramı
Bu konular üzerine yoğun iki kutuplu faaliyetler içersinde olduğunu Genelağ üzerinden tarama yaptığınızda da çabuk bulmanız mümkün.
Şöyle bir genel izahat var: Onlar ters mantık ile "de facto" Kuramlarını ayakta tutmaya çalışırken, bu Tarih & Kültür Savaşında bizim Tespitlerimize Batı'nın #Paleogenetik disiplini adeta yardıma koştu (haklı olarak genelde bizim tezlerimiz çıkıyor).
Benim odaklanmak istediğim başka bir şeydir.
Tez - Antitez mücadelesinde Araştırmalarımız zaman ve coğrafya sınırlaması üzerinden çalışmalarında durmaları anlaşılır, sonuçta MÖ 15.000 - MS 1000 yıllık bir süreç için cevaplar aranıyor.
Araştırmacılarımızın çalışmalarında kırmızı, sistematik bir çizgi ne yazık ki yok - ya da ben ulaşamıyorum. Tez Antitez modellemesi için bir taslak sunayım:
- Karşı Tezin sıramalası.
- Kullanıldığı kaynakların etki değerine göre sıralanması
- Karşı Tezi savunanların motivasyon ve savların belirtilmesi.
- Motivasyon ve savların anlamı, karşı tarafın stratejik maksatları ve hata boyutların anlatımı
- Kendi Tezin sıralaması
- Farklı bulgular üzerinden somutlaştırma
- Karşı tezlerin hatalarını - önceden belirtilmiş olan Karşı Tez sıralamasına uygun açığa çıkartma ve somut bilgiler üzerinden çürütülmesi
- Sonuç
Ama malum Türk Tarih Tezi adı altındaki büyük manzaranın herkes tarafından anımsatılıp isimlendirip tekrarlanması ve Ön Türk ve Türk Tarihi adında bir kronolijik ve coğrafi sistemetiğin standardize edilmesi gerektiğinin farkına varmalı.
Burada Marif Vakfın Liseler için çıkardığı Tarih Dersi Ciltleri bir kılavuz olabilir, güncellenebilir.
Burada Marif Vakfın Liseler için çıkardığı Tarih Dersi Ciltleri bir kılavuz olabilir, güncellenebilir.
İktidarların bu önemli konudaki cepheyi kaybetmiş isteksizlikleri malum odakların nüfuzlarından dolayı kaynaklandığı ve not edildiği de unutmamak gerekiyor.
İlgili akademik çevreler ve konu ile alakalı kurul üyeleri bu standardizasyon ve ortak kavramların tekrarlanması konusunda hemfikir olmalı ve beraber çalışmalılar.
Keşke Atatürk'ümüz örnek Sporcu Profili'ni tanımladıktan sonra örnek Akademisyen Profilini de tanımlamış olsaydı!
Alçak gönüllülük, Ülkü'müze bağlılık gibi kıstaslar bunların içinde kesin olurdu.
İlgili Yönergeler
Maarif Vakfın Vekaletleri:
- https://drive.google.com/file/d/1Hoq0f5R6JAULZCF5FlBDaGY9JbXjhojJ/view?usp=drive_link
- https://drive.google.com/file/d/1HxuTuf3fJcDbXty20tCAnv5HiJnFb6Zw/view?usp=drive_link
- https://drive.google.com/file/d/1I5gNPKT-e8KZdXaBAAXu1YiIXk3KYTv-/view?usp=drive_link
- https://drive.google.com/file/d/1IAgJbrDoz2vyGKmWhIK3-xID5aSP322S/view?usp=drive_link
YT İçerikleri:
- https://www.youtube.com/@OnTurkAkademisi
- https://www.youtube.com/@tarihcieren
- https://www.youtube.com/@osmankaratay2009
- https://www.youtube.com/@turkmaned/videos
- https://www.youtube.com/@turkuturkyapan/videos
Kaynak Merkezleri:
- https://dergipark.org.tr/tr/
- https://bianet.org/
- https://belleten.gov.tr/
- https://www.academia.edu/
- https://www.ttk.gov.tr/
- https://www.kitapmuptelasi.com.tr/ataturk-ve-turklerin-sakli-tarihi-527245